Pages

Sunday, March 9, 2014

Morse Code Nail Art

Purchased by me / Kjøpt av meg
(Please excuse the dry looking skin and sorta crappy picture here! Unfortunantely, I didn't notice it until after the mani had been removed)  
 (Base color: Blue Metal by H&M. Nail art made with acrylic paint
Basefarge: Blue Metal fra H&M. Negledekor malt med hvit akrylmaling)



So, this weeks theme from Fingerfood is Dots and Stripes. I spent a lot of time feeling uninspired thinking of dots and stripes as simple... well, dots and stripes. But then I tried to think of what dots and stripes make. I tried a few patterns dots and stripes could make up, before it hit me - written morse code! To my delight I found a picture of the international morse code alphabet. There, the short sound was represented by a dot, and the long sound was represented by a line. Perfect!
--------------------------------------
Så, denne ukens tema fra Fingerfood er prikker og striper. Jeg var i lang tid lite inspirert av dette temaet, fordi jeg ikke kunne se det for meg som noe annet enn, vel, prikker og striper. Jeg prøvde ut å tegne noen mønstre som hadde prikker og striper i seg, før jeg plutselig kom på at en skriftlig representasjon av morse kode kanskje kunne gå! Jeg fant et bilde av internasjonal morse kode på nettet. På det bildet var den korte lyden representert av en prikk, og den lange lyden representert av en strek. Perfekt!
 
I then found a four letter word to write, and went to work writing each letter in morse code on each nail. Since the dot-and-line representation of the morse code is long and thin, I decided to write it on my nails longways, so it has to be seen the way my photograph shows it above to be right.
Oh, and I won't tell you what the word is... But I challenge anyone curious to figure it out on their own! I can give a hint though - it is something I like, nail polish related wise =)

------------------------------------------
Jeg fant så et engelsk ord på fire bokstaver, som jeg gikk igang med å male en bokstav på hver negl. Siden koden for hver bokstav er lang og tynn, bestemte jeg meg for å skrive den på neglen sideveis, så man må se på neglene slik som de vises på bildet over.
Å, og så kommer jeg ikke til å fortelle hvilket ord jeg har skrevet... Men jeg utfordrer de som er nysgjerrige til å finne ut av det selv! Jeg kan gi dere et hint - det er noe som jeg liker, neglelakk relatert ihvertfall =)


Here are other manis done for the Dots and Stripes theme / Her er de andre manikyrene som er blitt gjort til Prikker og Striper temaet



Thanks for stopping by my blog today!
Takk for at du stakk innom bloggen min i dag!
- Marie

7 comments:

  1. I was considering doing a Morse code for his as well :D Nice 'blue' manicure :D

    ReplyDelete
  2. Great idea! Love the base colour. And I know what it says :) my fav (colour) nail polish!! Aha.

    ReplyDelete
  3. Fantastic idea, they look great! And I'm guessing from the other comments that it means 'blue' ;)

    ReplyDelete
  4. Nice and simple. Loved the blue base color

    ReplyDelete
  5. what a great idea for a manicure I love the blue great mani well done xx

    ReplyDelete

Thank you so much for leaving me a comment! Please do not be alarmed when your comment does not appear right after you have posted it. That happens because I approve all comments via email, to screen out spam. I look forward to reading what you have to say =)