Pages

Saturday, October 4, 2014

Fall Leaf Nail Art

Purchased by me / Kjøpt av meg
(Polishes used: "No. 146" by Kubiss, "Late Sunset" by Kicks, "Chestnut" by TL Design, "Russian Roulette" and "Blanc" by Essie )

Today I have some fall themed nail art to share. To start off, I painted all my nails with a yellow base color. Then, I used small bits of a makeup sponge to sponge on "spotted" layers of orange, red, brown and yellow to create the fall leaf background. I then applied top coat to all of the nails.


For the accent nail, I applied a DIY fall leaf nail vinyl sticker onto the nail. Next, I used a new technique I found out how to do, to add a slightly see-through layer of white polish over top of the nail vinyl sticker. I then removed the sticker and finished it off with a layer of topcoat =)
If you want to know more about the new technique I used, stay tuned. I will have a new post coming soon with a tutorial on the new technique.

-----------------------------------------------------------------
I dag har jeg nail art med høst tema å vise dere. Jeg startet med et lag med gul lakk på alle neglene. Deretter brukte jeg små biter av en sminkesvamp for å "svampe på" flekkete lag med oransje, rød, brun og gul lakk for å lage høstløv-bakgrunnen. Jeg lakket så alle neglene med topplakk.

For dekorneglen, så plasserte jeg et hjemmelaget høstløv vinyl-klistremerke på neglen. Deretter brukte jeg en ny teknikk jeg har kommet på, for å toppe neglen med et litt gjennomsiktig lag med hvit lakk over hele neglen. Jeg tok så bort vinyl-klistremerket og lakket med topplakk igjen =)
Hvis du vil vite mer om den nye teknikken jeg brukte, så bare fortsett å følge bloggen min. Jeg kommer tilbake med et nytt blogginnlegg her snart med fremgangsmåte på den nye teknikken.


Thanks for stopping by my blog today! / Takk for at du stakk innom bloggen min i dag!
- Marie

No comments:

Post a Comment

Thank you so much for leaving me a comment! Please do not be alarmed when your comment does not appear right after you have posted it. That happens because I approve all comments via email, to screen out spam. I look forward to reading what you have to say =)